اخبار

برنامه جامع راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان تهیه شود

۱۴۰۳/۰۲/۱۷

نشست شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی نظری، با تأکید رئیس دانشگاه لرستان بر تهیه برنامه راهبردی بین‌الملل دانشگاه در همه بخش‌ها و تهیه و تدوین نظام مسائل دانشجویان اتباع این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد توضیح داده شد که جذب تعداد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان روند رو به رشدی داشته است.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر نظری) تصریح کرد باید برنامه‌های مرتبط با اجرای کامل تفاهم‌نامه دانشکده‌های دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های دیگر کشورها، تقویت شود.

دکتر نظری از دانشکده‌ها خواست مجلات علمی خود را در تراز بین‌المللی قرار بدهند (بین‌المللی نمودن مجلات علمی).

دکتر نظری خواستار شد دانشکده‌ها به سوی تهیه و چاپ مقالات علمی مشترک با دانشگاه‌های سایر کشورها به ویژه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بروند.

رئیس دانشگاه لرستان از معاونت فرهنگی و اجتماعی خواست براساس تقویم منظم فرهنگی، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای دانشجویان بین‌الملل را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست تلنگر زد که باید برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان، تقویت شود.

وی خواهان شد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دانشجویان بین‌الملل، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان و دکتر منوچهر نصری، رئیس اداره امور کنسکولی دانشجویان بین‌الملل استان لرستان، توضیح دادند 891 درخواست از سوی دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه لرستان ثبت شده است که یک آمار خوب است ولی باید تلاش کنیم به نقطه ایده‌آل برسیم.

توضیح داده شد در این نشست که در حال حاضر، تعداد 590 نفر دانشجوی غیرایرانی در 52 رشته‌ تحصیلی دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند.

دکتر حسینی و دکتر نصری در این نشست، برخی مهم‌ترین مشکلات و مسائل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه لرستان را بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۳:۵۸
۳۶۹ بازدید