اخبار

اهمیت دادن به راهکارهای مدیریت در خانواده باعث رشد انسان می‌شود

۱۴۰۳/۰۲/۱۳

معاون تعلیم و تربیت سپاه استان لرستان در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد برخی مهم‌ترین نکات آموزشی مربوط به مدیریت در خانواده را برای خانواده‌های شرکت‌کننده در این آیین تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی مهدوی در این آیین که شامگاه چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه با همکاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «اگر شخصی نتواند منزل و خانواده خودش را مدیریت کند نخواهد توانست در جامعه نیز مسئولیت‌پذیری خود را به خوبی انجام بدهد».

مهدوی تصریح کرد:‌ «زن و شوهر باید همدیگر را با وجود همه نقاط قوت و ضعف بپذیرند تا بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند؛ مهم‌ترین مسئله در مدیریت منزل، پذیرش است؛ یعنی زن و شوهر همدیگر را با تمام وجود بپذیرند».

وی اظهار داشت: «اینکه زن و شوهر مدام به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف همدیگر باشند اشتباه است؛ باید افراد را با وجود نقاط ضعفشان در خانواده پذیرا باشیم».

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) افزود: «اگر مرد نقطه ضعفی دارد همسرش باید آن نقطه ضعف را متعلق به خویش بداند و برعکس نقطه زن هم توسط همسرش همچون نقطه ضعف خودش انگاشته شود و این یعنی مهم‌ترین موضوع در مدیریت منزل و خانواده».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی، تصریح کرد: «باید در خانواده زن و شوهر بتوانند اختلاف نظرهای خود را مدیریت کنند؛ پذیرش همدیگر و مدیریت اختلاف‌نظرها برای آرامش نظام خانواده دارای اهمیت است؛ مدیریت منزل اساس رشد نظام خانواده است».

وی در سخنانش، خواهان شد نیازهای مختلف خانواده تقویت شود؛ برای مثال نیاز عاطفی زن و شوهر در رابطه با همدیگر باید تأمین شود. زن و شوهر بایستی نیازهای گوناگون یکدیگر را بشناسند.

گفتنی است برای دیدن متن خبر مربوط به این رویداد و مشاهده همه عکس‌ها بر روی آدرس زیر (خبر) کلیک کنید:‌

https://www.lu.ac.ir/news/2024/05/01/n-bzrdsht-roz-maalm-o-std-b-hdor-maaon-ss-stndr-lrstn-dr-dnshh-lrstn-brzr-shd/


۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۱۱
۴۰۷ بازدید