اخبار

پیام مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان به مناسبت روز معلم و استاد

۱۴۰۳/۰۲/۱۲

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، با صدور پیامی، فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم و استاد (12 اردیبهشت‌ماه) را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام دکتر مؤیدی به این شرح است:‌

بسم‌ الله الرحم الرحیم

در طلیعه12 اردیبهشت، سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری، بار دیگر بهانه‌ای برای تجلیل از مقام منیع و رفیع استاد به پاس همه مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه‌شان حاصل شد.

در عظمت جایگاه مقام تعلیم، همین بس که خدای سبحان در آغاز خلقت بشر با «علم الآدم الأسماء کلها» خود را معلم نامید تا این افتخار بر پیشانی معلم و استاد سند سربلندیش در برابر همگان گردد و این ارجمندی تا بدانجا رفعت یافت که پیامبر اکرم (ص) با کلام نورانی «إنّ اللَّه عزّ و جلّ و ملائكته و أهل السّموات و الأرضين حتّى النّملة في جحرها و حتّى الحوت ليصلّون على معلّم النّاس الخير»، معلم تعلیم‌دهنده خیر را شایسته درود و ثنای خداوند متعال و ملائکه و اهل آسمان و زمین و هر جنبنده‌ای که در بر و بحر خلعت خلقت به تن دارد از ماهی درون دریا تا مورچه در شکاف سنگ‌ها بداند.

بی تردید امروز باید بیش از هر زمان دیگری قدر و منزلت استاد و معلم را تعظیم نمود؛ چرا که نزدیکی ایران اسلامی به قله‌های اقتدار و افتخار و عزت را بیش از هر چیز باید مرهون تعالیم و ارشادات و هدایت‌گری معلمان و اساتید فرزانه این مرز و بوم دانست.

به نوبه خود این روز عزیز را به یکایک اساتید و معلمان فرهیخته سرزمین مقدسمان خصوصاً اساتید فرزانه دانشگاه لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند منان دوام توفیقات همه گرامیان عرصه تعلیم و تربیت را مسئلت می‌نماییم.


۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۶:۱۳
۱۲۸ بازدید