اخبار

متن پیام کمیته عفاف و حجاب دانشگاه لرستان و تشریح مقررات پوشش اسلامی

۱۴۰۳/۰۲/۰۷

کمیته عفاف و حجاب دانشگاه لرستان مقررات مربوط به رعایت پوشش اسلامی این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام کمیته عفاف و حجاب دانشگاه لرستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ

به خدا و روز واپسین ایمان دارند و به کار پسندیده فرمان می دهند و از کار ناپسند باز می دارند و در انجام کارهای نیک شتاب می کنند ، و آنان از شایستگانند. (۱۱۴؛ آل عمران)

اساس دین مبین اسلام، سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی مربوط به رعایت عفاف و پوشش زنان و مردان نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است. حجاب و پوشش شرعی برای مردان و زنان از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز جنسی گناه آلود و معاشرت‌های بی‌بندوبار را کنترل و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

درکلام های گهرباری از پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام این مساله به زیبایی بیان شده است که به برخی از آنها اشاره می­‌گردد:

1- پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

کسی که نظر به نامحرم را از خوف خداوند ترک کند، خداوند به او ایمانی عطا می کند که شیرینی آن را در قلبش می یابد. (الحکم الزاهره ، ج 1 ، ص 301)

2- امام علی (ع) فرمودند:

پاداش رزمنده شهید در راه خداوند، بالاتر از پاداش انسان پاک دامنی نیست که توان انجام گناه را دارد ولی خود را آلوده نمی سازد. انسان پاک دامن، نزدیک است که فرشته ای از فرشتگان الهی گردد. (نهج البلاغه، حکمت 474)

3- پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند. (بحارالانوار، ج 103، ص 235)

4- رسول خدا (ص) فرمودند:

هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی کند و همچنین موی سر و مچ [پای] خود را نمایان نمی سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است. (مستدرک حاکم، ج 2، ص 549)

5- امام صادق (ع) فرمودند:

هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. (مصباح الشریعه، ص 9)

از این رو از دانشجویان گرامی استدعا می­شود که اکیداً نسبت به رعایت آراستگی و قوانین مربوط به پوشش مناسب و تذکر کریمانه و دلسوزانه در رعایت این امر مقدس همت بیشتری گمارند.

مقررات پوشش دانشگاه لرستان را در تصویر زیر مطالعه فرمایید.

کمیته حجاب و عفاف دانشگاه لرستان

1230000


۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۵:۱۹
۱۶۷ بازدید