اطلاعیه

دیدار سفیر سوئد با هیات رئیسه دانشگاه لرستان

۱۳۹۴/۰۴/۰۱

 

 

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان هدف از این دیدار را برقراری ارتباطات علمی بین این دانشگاه با دانشگاه های سوئد عنوان نمود.
در این جلسه دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، پیتر تیلر سفیر سوئد، دکتر فیضیان معاون پژوهشی و فناوری، دکتر جعفری معاون پشتیبانی و توسعه، دکتر مرادیان مدیر دفتر همکاریهای علمی و بین المللی، دکتر یاراحمدی مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و دکتر سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد حضور داشتند.
دکتر عزیزی ضمن اعلام آمادگی دانشگاه لرستان جهت عقد تفاهم نامه های علمی در زمینه های مختلف اعم از تبادل استاد و دانشجو، فرصتهای مطالعاتی و... به معرفی دانشگاه لرستان و پتانسیل های موجود پرداخت و پیشنهادی را در قالب یک تفاهم نامه به سفیر سوئد ارائه نمود.


پیتر تیلر سفیر سوئد نیز با اشاره به این مطلب که بدون در نظر گرفتن منافع سیاسی، علاقه هر دولتی در سوئد بالا بردن کیفیت آموزشی دانشگاه ها می باشد، عنوان نمود که ما در حال حاضر نمونه هایی از همکاری بین افراد و سازمانهای آموزشی و دانشگاهی در سوئد با افراد و دانشگاه هایی در ایران داریم.
پیتر تیلر گفت دانشگاه های فنی در سوئد زیر نظر سازمانی که آن نیز به صورت مستقل از دولت میباشد فعالیت می کنند و من تفاهم نامه پیشنهادی دانشگاه لرستان را به این سازمان ارائه خواهم کرد تا در زمینه های مورد علاقه و البته به صورت مستقل با خود دانشگاه های سوئد به توافق برسید.
سفیر سوئد در پایان این مطلب را مورد توجه قرار داد که در     سفرم به لرستان آگاهی من راجع به این استان بسیار بیشتر شده است و اطلاعات من به مراتب بسیار از بیشتر هم وطن هایم در سوئد است و این مرا در موقعیتی قرار میدهد که میتوانم با داشتن آگاهی کافی موضوعی را سفارش بکنم و نقش ما نیز در سفارت همین است که در کشور خودمان برای شما همتا و همکار پیدا کنیم و بقیه کار به عهده خود شماست.      


۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰
۴۸۳ بازدید