اخبار

جلسه هیئت امناء یادمان شهدای گمنام دانشگاه لرستان تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۲

 

جلسه‌ی هیئت امناء یادمان شهدای گمنام دانشگاه لرستان تشکیل و بر تقویت فضای محیطی گلزار شهدای گمنام و کارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید شد.

این جلسه، ظهر روز شنبه 22 مهرماه در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان به ریاست رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی و مسئول بسیج دانشجویی استان، سرهنگ حسین محمدی برگزار شد و رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد طرح بهسازی و ارتقاء زیباسازی گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان باید در طرح به‌روزرسانی کالبدی جامع دانشگاه لرستان لحاظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی، هم در سخنانی تصریح کرد بسیاری از مراسم‌های معنوی همچون زیارت عاشورا در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند و از نظر فیزیکی، بایستی کمبودهای این مکان رفع شوند.

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری نیز که در این جلسه حضور داشت بیان کرد:«تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بایستی به صورت هم‌زمان هم در بعد سخت‌افزاری و هم در بعد نرم‌افزاری پیگیری شود و انجام مستمر کارهای فرهنگی، اهمیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد».

دکتر نیک‌پی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و عضو خانواده معظم شهداست در این جلسه بر تقویت خلاقیت و تقویت حلقه‌های معرفت‌افزایی برای موفقیت بیشتر در زنده‌نگه‌داشت یاد و خاطره‌ی شهیدان و برگزاری این حلقه‌های گفت‌وگویی در محل گلزار شهدا تأکید کرد.

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه لرستان، افشین مرادی هم بر این نکته تصریح کرد که در انجام کارهای فرهنگی بایستی به‌صورت کارشناسی شده عمل کرد و ترویج پیام‌ها براساس درنظر گرفتن جامعه مخاطب که قشر دانشجوست، صورت گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان، سرهنگ حسین محمدی نیز بر تقویت کارهای فیزیکی محیطی و کارهای فرهنگی برای ترویج هرچه بهتر فرهنگ شهادت تأکید کرد.

مهندس ایمان بهرامی‌چگنی که مسئولیت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه لرستان را عهده‌دار است از ارتقاء و بهسازی کالبدی گلزار شهداء در چارچوب به‌روز رسانی طرح جامع کالبدی دانشگاه خبر داد.   

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نکاتی را در پایان جلسه به‌عنوان جمع‌بندی و مصوبات جلسه بیان کرد؛ از جمله:

نصب تابلوهای راهنمایی‌کننده گلزار شهدا در مسیرهای دانشگاه؛

تقویت برنامه‌های فرهنگی در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه؛

ارتقاء کیفی کالبدی گلزار شهدای گمنام براساس طرح کارشناسی مبتنی بر معماری اسلامی؛

تقویت مستمر پاکیزگی، نظافت و آراستگی گلزار شهدای گمنام. 


 


۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰
۲۹۲۶ بازدید