اخبار

حضور مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در نشست هم‌‌اندیشی معاون رئیس‌جمهور

۱۴۰۲/۰۷/۱۷

دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده و دکتر میثاق حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان و دبیر دفاتر بانوان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور در نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی (وزارتخانه‌ها) که با دعوت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده (دکتر انسیه خزعلی) در تهران برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که دوشنبه، 17 مهرماه سال جاری در اردوگاه فرهنگی الزهرا (س) واقع در تهران برگزار شد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم و دکتر میثاق حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان حضور یافتند.

تأکید بر تداوم اجرایی‌سازی رویداد خانواده و فرهنگ عامه به‌عنوان سکویی برای شناسایی، ارتقاء و حمایت از زیست‌بوم خانواده ایرانی توسط نوآوران اجتماعی و فعالین مردمی همراه با دستگاه‌های دولتی با هدف روایتگری پیشرفت خانواده و نقش آن در جامعه مبتنی بر الگوی خانواده ایرانی، اسلامی از موضوعات مورد تأکید این نشست بود.

دکتر انسیه خزغلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست بر این نکته تأکید کرد که توقع دارد مشاوران بانوان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های سند تحول در حوزه بانوان را در دستگاه خود پیگیری نمایند.

در این نشست دکتر خزعلی تصریح کرد برنامه خانواده و فرهنگ عامه پیگیری شود.

وی از مشاوران بانوان و خانواده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست پیشنهادات و طرح‌های سازنده خود را در حوزه کاری بانوان و خانواده به معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منعکس نمایند.

دکتر خزعلی خواهان شد فعالیت‌های رسانه‌ای قوی و اثرگذار در بخش جوانی جمعیت، فرزندآوری و ترویج گفتمان الگوی سوم زنان صورت گیرد و ضعف‌های فعالیت رسانه‌ای فعلی رفع شوند.

گفتنی است نشست مشترک دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور زنان و خانواده و دکتر میثاق حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان و دبیر دفاتر بانوان و خانواده منطقه پنج دانشگاه‌های کشور نیز برگزار شد و در این نشست، درباره برنامه‌های حوزه کاری بانوان و خانواده دانشگاه‌های مناطق 10 گانه کشور به‌ویژه منطقه پنج، تبادل نظر شد.

در این نشست طرح ها و پیشنهادات دانشگاه لرستان در حوزه بانوان از سوی مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد ضمن تکمیل نهایی پروپوزال پیشنهادی، اجرای برنامه‌ها در سطوح منطقه‌ای و ملی، پیگیری شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۱۷ - ۲۱:۰۶
۷۸۰ بازدید