اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: طوفان الاقصی به عالمیان آموخت راه پیروزی بر استکبار، دفاع و مقاومت است

۱۴۰۲/۰۷/۲۶

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست مجازی هم‌اندیشی علمی‌بین‌المللی با عنوان «طوفان الاقصی و آینده مسئله فلسطین»، به زبان عربی سخنرانی کرد و گفت: «مقاومت غزه و طوفان الاقصی به عالمیان آموخت که برای پیروزی بر استکبار، باید دفاع و مقاومت کرد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر نظری (دکترای زبان و ادبیات عرب)، تشریح کرد: «عاقبت و فرجام استکبار جهانی در مقاومت اخیر غزه و فلسطین، مکر پلید اوست».

وی، توضیح داد: «رژیم ظالم و ستمکار صهیونیستی، مصداق بارز مکر پلید است که در قرآن کریم نیز خداوند متعال می‌فرماید: اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ ۚ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا (آیه ۴۳؛ سوره فاطر) ترجمه:‌ بدین جهت که می‌خواستند در زمین تکبر و گردن‌کشی کنند و مکر در اعمال بد اندیشند و مکر زشت و فکر بدکاری جز بر صاحبش احاطه نکند؛ پس آیا اینان جز آنکه به طریقه امم گذشته هلاک شوند انتظاری دارند؟ و طریقه خدا (در هلاک بداندیشان) را هرگز مبدّل نخواهی یافت و طریقه حق (و سنّت الهی) را هرگز تغییرپذیر نخواهی یافت».

رئیس دانشگاه لرستان، افزود: «آیا ستمکاران امروز به سنت‌های الهی نگاه نمی‌کنند و آیا از سنت‌های الهی، درس عبرت نمی‌گیرند؟ آیا جهان نمی‌بیند چگونه اطفال فلسطینی شهید می‌شوند و با شهادتشان، شوکت جعلی و پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم می‌شکنند؟».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «در حقیقت، این پیروزی، پیروزی خون بر سلاح و شمشیر است و این عاقبت نیک برای فلسطینیان است».

دکتر نظری، تصریح کرد: «همانگونه که تعالیم دینی به ما آموخته است همیشه خون بر شمشیر پیروز است و همانگونه که مصطفی صادق‌‌رفاعی {نویسنده مصری} از امام خمینی (ره) این مطلب را برگرفت که اگر هر مسلمانی یک روز روزه بگیرد و هزینه آن‌را در راه فلسطین انفاق نماید، فلسطین آزاد می‌شود».

وی، ادامه داد: «این سرزمین {فلسطین} سرزمین مقدسی است که فرعونیان بر آن مسلط شدند؛ در قرآن کریم آمده است: إِنَّ فِرۡعَوۡنَ عَلَا فِی ٱلۡأَرۡضِ وَجَعَلَ أَهۡلَهَا شِيَعٗا يَسۡتَضۡعِفُ طَآئِفَةٗ مِّنۡهُمۡ يُذَبِّحُ أَبۡنَآءَهُمۡ وَيَسۡتَحۡیۦ نِسَآءَهُمۡۚ إِنَّهُۥ كَانَ مِنَ ٱلۡمُفۡسِدِينَ (آیه 4؛ سوره قصص)؛ ترجمه: بی‌گمان فرعون در [آن] زمین (مصر) برترى‌جویى کرد و اهل آن را گروه گروه قرار داد [و] دسته‌اى از آنها را به ضعف و ناتوانى مى‌کشاند [همواره] پسران آن‌ها را مى‌کشت و زنانشان را زنده نگه مى‌داشت؛ زیرا او از فسادکنندگان بود».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار داشت: «وعده خداوند برحق است که بر طبق آن در عاقبت، مستضعفان و مظلومان، وارثان زمین خواهند شد؛ همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرموده است:

وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ (آیه 5 ؛ سوره قصص) ترجمه: و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف در آن سرزمین منّت گذارده و آن‌ها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارثان زمین گردانیم».

دکتر علی نظری، بیان کرد: «ای اهل فلسطین و ای اهل مقاومت، صدای شما را می‌شنویم؛ قدم‌ها و دستان شجاع شما را می‌بوسیم؛ این اطفال که در این شرایط به دست اشغالگران شهید می‌شوند چه می‌خواهند؟ آن‌ها می‌خواهند مانند سایر کودکان جهان از جمله کودکان لندن، پاریس و ... فقط حق حیات و زندگی داشته باشند».

دکتر نظری، افزود: «ای ظالمان عالم {صهیونیسم و استکبار جهانی}، چگونه می‌توانید حق حیات را از کودکان فلسطین سلب کنید؟».

وی، تصریح کرد: «سلام بر مقاومت و جهاد فلسطین و سلام بر طوفان الاقصی؛ سلام از ایران و لرستان به مقاومت و جهاد فلسطین».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۲۶ - ۲۰:۲۲
۳۵۶ بازدید