اخبار

نشست رئیس دانشگاه لرستان و رایزن فرهنگی ایران در عراق برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۲

در راستای تقویت و گسترش دیپلماسی علمی، نشست مشترک دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و دکتر محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی، دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در عراق، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، وضعیت و جایگاه دانشگاه لرستان در داخل و خارج از کشور را تشریح کرد.

دکتر نظری بر اجرای کامل مفاد تفاهم نامه های منعقد شده بین دانشگاه لرستان با تعداد هشت دانشگاه کشور عراق که در هفته علم ایران و عراق، امضاء و منعقد شدند تأکید کرد.

سیزدهمین همایش سیره علوی با مشارکت دانشگاه های عراق، نشست علمی و پژوهشی با دانشگاه دولتی کربلا با موضوع طوفان الاقصی، عزم دانشگاه لرستان برای ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت و پژوهش های مشترک به ویژه در حوزه محیط زیست و نیز راهنمایی مشترک پایان نامه ها و رسانه ها، زمینه های گسترش زبان فارسی و نیز ارتقای همکاری گروه زبان و ادبیات عربی، تبادل فناوری و تلاش برای جهت‌گیری دانشگاه با صنعت، توسعه کمی و کیفی نشست‌های مشترک علمی و... از جمله مواردی بود که رئیس دانشگاه لرستان درباره آن ها، سخن گفت.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، ضمن تشکر از اهتمام دانشگاه لرستان در پیگیری تفاهم‌نامه های هفته علم، به اشتراکات فرهنگی و تمدنی فراوان دو کشور اشاره کرد و تحصیل حدود شصت هزار دانشجوی عراقی در ایران را از فرصت های پیش‌رو برای دو ملت عنوان نمود که با برنامه‌ریزی و تسهیل امور، امکان افزایش آن تا حدود دو برابر وجود دارد.

در این نشست، دکتر محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی، دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در عراق، در سخنانی، به فرصت ها و زمینه های همکاری مشترک دانشگاه لرستان و دانشگاه های عراق به ویژه دانشگاه های مورد توافق در هفته مشترک علم اشاره کرد و ثبت نام و درخواست حدود دویست دانشجوی عراقی برای تحصیل در دانشگاه لرستان در اولین سال اخذ مجوز این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان عراقی را نشان از تلاش و موفقیت دانشگاه در حوزه ارتباطات و همکاری های بین الملل معرفی دانست که نبایستی فقط در حوزه جذب دانشجو محدود شود.

دکتر نجفی، ضمن اشاره به حضور دانشگاه های ایرانی در رویداد نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد و بازتاب قابل توجه آن، پیشنهاد حضور و معرفی دانشگاه لرستان در سایر رویدادهای علمی و فرهنگی عراق را ارائه کرد که از سوی رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) پذیرفته و مقرر شد با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در عراق و سایر مراجع ذی‌ربط، این تصمیم، اجرا شود.


۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۴
۶۴۸ بازدید