اخبار

نشست ارائه گزارش فرصت مطالعاتی عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۲

نشست ارائه گزارش فرصت مطالعاتی دکتر امیرکریم دوست یاسوری، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان با عنوان « ارائه خدمات ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه فرصت مطالعاتی » برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست با حضور رضا آساره، رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان و نماینده معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه و تعدادی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان گروه مهندسی مکانیک دانشگاه لرستان در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

اجرای دوره‌های فرصت‌ مطالعاتی از حوزه‌های کاری مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان است که زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه قرار دارد.

در نشست مذکور که روز چهارشنبه، 1 آذر سال جاری در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر یاسوری به تشریح گزارش فرصت مطالعاتی‌اش، پرداخت و شرکت‌کنندگان در نشست نیز دیدگاه‌ها و پرسش‌های علمی مرتبط با موضوع فرصت مطالعاتی را بیان کردند.

بخشی از محتوای ارائه‌شده گزارش فرصت مطالعاتی دکتر یاسوری:

نقش پژوهش و فناوری در توسعه جوامع هر روز بیشتر می‌شود و با توجه به نقش آفرینی دانشگاه‌ها و صنایع در این موضوع، لزوم ارتباط آن‌ها با صنایع و دستگاه‌های اجرایی در سال‌های اخیر بیش از پیش پر رنگ شده است. بر این اساس گسترش منطقی و هدفمند ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت در جهت توسعه علمی کشور ضروری و حائز اهمیت است. طرح فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌‌ها و فناوری‌های کاربردی و مورد نیاز صنایع، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی تدوین شده و می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی فناوری‌های مورد نیاز کشور و همچنین توسعه فعالیت‌های مشترک بین دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی به دنبال داشته باشد. در همین راستا توسعه طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

در این دوره فرصت مطالعاتی با کمک تجربه­ای که از وزارت عتف اندوخته شده بود و با ارتباطی که با دانشگاه­های سطح کشور گرفته شد، موجبات همکاری بیشتر بین دانشگاه­ها و بخش­های مختلف زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران و استان­های سراسر کشور فراهم شد. بر این اساس، بر توسعه و تسهیل جذب اساتید دانشگاه­ها برای دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت به عنوان یکی از روش­های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در وزارت صمت تمرکز شد. به طوری که تعداد 27 نفر از اساتید دانشگاه در مجموعه وزارت صمت مشغول دوره فرصت مطالعاتی شدند. از دستاوردهای این دوره می­توان به آورده مالی برای دانشگاه، تجربه تحقیقاتی و اجرایی در وزارت صمت و آشنایی با چالش­های ارتباط صنعت و دانشگاه خصوصاً در حوزه فرصت مطالعاتی اشاره کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۱۳:۲۲
۱۰۷۹ بازدید