اخبار

بازدید علمی، گردشگری دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان از آبشار و روستای بیشه

۱۴۰۳/۰۱/۳۱

برنامه بازدید علمی، گردشگری جمعی از دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با همکاری مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان و مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه از آبشار و روستای بیشه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، آبشار و روستای بیشه که در 60 کیلومتری خرم‌آباد در منطقه پاپی قرار دارد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان است.

دانشگاه لرستان برنامه‌های مختلفی برای رونق گردشگری این مکان‌ها با رویکردهای علمی و عملیاتی در دست اجرا دارد.

در همین راستا، اردوی دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با همکاری مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان، مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وابسته به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان به مقصد آبشار و روستای بیشه با هدف رونق هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان برگزار شد.

در این اردو جمعی از دانشجویان دانشکده منابع طبیعی، دکتر علی نوری مدیر مرکز لرستان‌شناسی و آبشارشناسی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی و دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،حسن صالحی‌راد مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر مهدی امید، معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مهدی سپه‌وند، مدیر اجرایی نهاد رهبری در دانشگاه لرستان و مراد رحیمی، رئیس اداره تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه لرستان حضور داشتند.

دانشجویان در این بازدید علمی، گردشگری، در کارگاه آموزشی مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان شرکت کردند تا به صورت علمی با خصوصیات آبشارهای استان لرستان به‌ویژه آبشار و روستای بیشه آشنا شوند.

سالانه، روستای بیشه که ایستگاه راه‌آهن نیز در آن قرار دارد پذیرای گردشگران گوناگون داخلی و خارجی است.

بخشی از دانشجویان دانشگاه لرستان، غیربومی هستند؛ برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی، گردشگری کمک می‌کند به اینکه این دانشجویان در استان‌های محل سکونت خویش، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان را بیش از پیش، معرفی کنند.

برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی دانشجویی باعث تقویت روحیه امید به آینده، نشاط و فعالیت‌های تیمی و گروهی در دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده است.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۸
۸۲۵ بازدید