اخبار

بازدید معاون دانشجویی دانشگاه لرستان از خوابگاه تحصیلات تکمیلی دانشجویان پسر

۱۴۰۳/۰۱/۲۶

دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان و مدیران حوزه معاونت دانشجویی این دانشگاه از سرای دانشجویی ولیعصر (عج) ویژه دانشجویان پسر مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه بازدید و با دانشجویان گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این بازدید، شامگاه یکشنبه، 26 فروردین‌ماه سال جاری صورت گرفت.

در این بازدید، ابتدا دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر علی زارعی، مدیر امور دانشجویی، محسن ماسوری، رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه و روح‌اله کریمی، رئیس اداره تغذیه دانشگاه لرستان در نمازخانه خوابگاه حاضر شدند و از دانشجویان دعوت کردند دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

دانشجویان نیز مطالبات، پیشنهادها و انتقادات خود درباره موضوعات صنفی دانشجویی را بیان نمودند؛ از جمله درباره مسائل مربوط به سامانه جدید هوشمند ایاب و ذهاب دانشجویان، تغذیه و کمبودهای محیط خوابگاه‌.

پس از آنکه دانشجویان دیدگاه‌های خود را بیان کردند ابتدا روح‌اله کریمی، رئیس اداره تغذیه به پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برخی انتقادات دانشجویان درباره تغذیه پاسخ داد.

وی در سخنانش توضیح داد همواره رضایت دانشجویان اهمیت داشته و دارد و مطالبه‌گری هم حق دانشجوست و البته تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه لرستان هم ارتقای رضایت دانشجویان (حوزه کاری تغذیه) است.

کریمی تشریح کرد نوع غذا همواره براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته با مشارکت شورای صنفی دانشجویان دانشگاه است و البته برنامه‌ریزی شده است به‌زودی سیستم نظرسنجی به افزونه‌های نرم‌افزاری رزرو غذا افزوده شود تا علاوه بر شورای صنفی دانشجویان، این سامانه هم نظرات دانشجویان درباره غذا را ثبت و انتقال بدهد.

وی به این نکته اشاره کرد که میزان و اندازه غذا متناسب با شیوه‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

پس از کریمی، دکتر مهدی شاهین که بیش از یک ساعت به دیدگاه‌های دانشجویان گوش داده بود در سخنانی، بر این نکته تصریح کرد که رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان تقویت اینگونه بازدیدهای منظم میدانی از خوابگاه‌هاست.

دکتر شاهین توضیح داد به‌طور حتم هدف رضایت دانشجویان است اما بایستی محذوریت‌های منابع مالی دانشگاه را هم مدنظر داشت.

دکتر شاهین در بخش مربوط به سامانه جدید هوشمند سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان نیز توضیحاتی را بیان نمود.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان تصریح کرد بازدیدها همیشه چند ساعت طول کشیده است زیرا هدف این است که بیشتر به حرف دانشجویان گوش کنیم و بتوانیم با تقویت راهکارهای فعلی یا ارتقای این راهکارها، مشکلات صنفی دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی در جمع دانشجویان، مطالبه‌گری را حق دانشجویان دانست و این موضوع را هم تبیین کرد که دانشجویان سرمایه‌های آینده‌ساز مملکت هستند و بایستی در رفع مشکلات صنفی خوابگاه‌ها با ارائه راهکارها، مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در این زمینه توضیح داد فقط تکیه کردن روی انتقاد، کارگشا نیست بلکه مهم این است وقتی انتقاد می‌کنیم راهکار هم برای رفع مشکل مربوطه ارائه دهیم.

دکتر مهدی شاهین، خواهان شد مشارکت دانشجویان در مسائل مربوط به زیست خوابگاهی افزایش یابد تا همفکری بین معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان با دانشجویان ساکن سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) برای رفع مشکلات صنفی بیشتر شود.

سپس در این نشست، دکتر علی زارعی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه لرستان نیز توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع کمبودهای خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه کرد.

دانشجویان برخی کمبودهای مربوط به امکانات و تجهیزات خوابگاه را با محسن ماسوری، رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه لرستان نیز در میان گذاشتند که ماسوری، قول مساعد داد در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی، تلاش می‌کند کمبودهای خوابگاه رفع شوند.

پس از آنکه نشست گفت‌وگومحور دانشجویان با معاون و مدیران حوزه کاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان به پایان رسید دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان و هیئت همراه از طبقات و اتاق‌های مختلف دانشجویان بازدید کردند.

همچنین بازدیدکنندگان راهی آشپرخانه‌ها و سایر مکان‌ها همچون سالن مطالعه خوابگاه شدند و از نزدیک از این مکان‌ها بازدید نمودند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۲۳:۰۶
۴۸۵ بازدید