اخبار

مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان به ثبت جهانی روستای بیشه کمک می‌کند

۱۴۰۳/۰۱/۰۵

نشست مجازی مقدماتی برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان که به منظور کمک به ثبت جهانی روستای بیشه استان لرستان در این روستا قرار دارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، شامگاه یکشنبه، 5 فروردین‌ماه سال جاری با حضور مجازی اعضاء از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد اعضا، به تبادل دیدگاه پرداختند.

براساس اطلاعات و داده‌های این نشست مقدماتی مجازی، تعداد 8 روستا در ایران برای ورود به فهرست ثبت جهانی یونسکو رقابت می‌کنند که روستای بیشه استان لرستان نیز در این مسیر رقابتی قرار گرفته است و اگر شاخص‌های مدنظر یونسکو را در مراحل نهایی دارا باشد در تراز جهانی، ثبت خواهد شد.

در این مسیر دانشگاه لرستان متناسب با وظایف خویش، به اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان کمک خواهد کرد.

مرکز آبشنارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه زیرنظر مرکز لرستان‌شناسی این دانشگاه فعالیت می‌کند که مدیریت آن برعهده دکتر علی نوری است.

در نشست مجازی مقدماتی مذکور، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی بر تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه لرستان در راه کمک علمی و مسئله‌محور به ثبت جهانی روستای بیشه استان لرستان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه لرستان در این نشست مجازی، تصریح کرد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان همچون آب، محیط زیست، جغرافیا و گردشگری، توسعه روستایی، زمین‌شناسی و ... برای موفقیت هرچه اثرگذارتر مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه، بهره‌گیری شود.

دکتر علی نظری خواهان شد از ظرفیت‌ دانشجویان دانشگاه لرستان در قالب بازدیدها از روستا و آبشار بیشه استان لرستان نیز استفاده شود.

در این نشست، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان اظهار امیدواری کرد که نشست‌های حضوری مربوط به تمهیدات و اقدامات مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان در روزهای آتی تداوم داشته باشد.

وی روی این نکته تکیه کرد که مرکز لرستان‌شناسی همه کوشش خویش را به کار می‌گیرد تا بتواند یک مرکز قوی، کارآمد و اثرگذار تحت عنوان مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه را تأسیس و راه‌اندازی کند که البته مستلزم همکاری دانشکده‌های گوناگون دانشگاه لرستان و گروه‌های آموزشی است.

دکتر علی‌حیدر نصرالهی، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، دکتر علی فروهرمهر، مدیر گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی رحیمیان، عضو هیئت علمی گروه آموزشی توسعه روستایی نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره موضوع بیان کردند؛ از جمله اینکه تلاش برای اینکه روستای بیشه ثبت جهانی شود متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان است و می‌تواند در مسیر یاری‌رسانی برای نهادینگی گردشگری پایدار استانی، صورت گیرد.

استان لرستان استان آبشارهاست و یکی از زیباترین آبشارهای ایران به نام بیشه در مجاورت روستای بیشه قرار دارد.


۱۴۰۳/۰۱/۰۵ - ۲۳:۲۶
۴۴۵ بازدید