اخبار

آیین بزرگداشت روز زمین پاک در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۳

آیین بزرگداشت روز زمین پاک با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک؛ نجات زمین» در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، آیین بزرگداشت روز زمین پاک با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه لرستان، مسئولان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک؛ نجات زمین» در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در ابتدای برنامه، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان در سخنانی توضیح داد روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی‌بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

وی گفت: «هدف از برگزاری این برنامه آگاهی‌رسانی و ارج نهادن به زمین، جلوگیری از دفع غیربهداشتی زباله، ضرورت استفاده درست از طبیعت و محیط زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی در حفاظت از زمین و محیط زیست است».

در این آیین در یک پنل تخصصی با حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، ضرورت گرامیداشت روز زمین پاک، تبیین و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای حفظ زمین و محیط زیست ارائه شد.

همچنین دغدغه‌ها و پرسش‌های دانشجویان مطرح شد و اعضای پنل با سعه صدر به همه پرسش‌ها پاسخ دادند.

اعضای پنل تخصصی خانم دکتر برنا ( کارشناس ارشد نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان) و آقای مهندس ساکت ( مسئول مدیریت سبز اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان) بودند.

دبیر نشست تخصصی دکتر مرتضی قبادی (مدیر اجرایی خانه محیط زیست دانشگاه لرستان) بود.

همچنین در پایان آیین، در حرکتی نمادین، اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های محوطه دانشکده شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۳:۱۳
۴۰۶ بازدید