اخبار

نشست مجازی گسترش همکاری دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان با دانشکده علوم محض دانشگاه کربلا برگزار شد

۱۴۰۲/۱۲/۲۹

نشست مجازی گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان با دانشکده علوم محض دانشگاه کربلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز دوشنبه، 28 اسفندماه سال جاری (آخرین روز کاری سال) برگزار شد.

در این نشست، دکتر امیرقاسم غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در سخنانی، مهم‌ترین ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان را تشریح کرد.

دکتر غضنفری‌مطلق در این نشست بر نکاتی همچون تبادل استاد، دانشجو و انجام پژوهش‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن دستاوردها و ظرفیت‌ها، تأکید کرد.

معاون علمی دانشکده علوم محض دانشگاه کربلا (پروفسور ناظم‌بهجت)، و مدیران گروه‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست‌شناسی این دانشکده نیز از گسترش همکاری‌های دوجانبه استقبال کردند و خواهان بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان شدند.

در حال حاضر تعداد 130 نفر دانشجوی عراقی در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

امسال اولین بار است که دانشگاه لرستان دانشجوی عراقی پذیرفته است که در راستای اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه لرستان با تعداد هشت دانشگاه کشور عراق است.

دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان تعداد 60 نفر عضو هیئت علمی و تعداد یک هزار و 36 نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

در نشست مجازی مذکور، دکتر یاسین عبدی، معاون آموزشی و دکتر رضا بیرانوند، معاون پژوهشی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خویش را با هدف گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه، بیان کردند.

گفتنی است در ماه گذشته دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم محض دانشگاه کربلا، دکتر محمد ناظم‌بهجت و دکتر محمد یحیی‌عبد به دعوت دکتر عابدین زبردستی، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه لرستان به لرستان آمدند و بازدیدی سه روزه از امکانات و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های شیمی و علوم پایه دانشگاه لرستان و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه داشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۸:۵۲
۳۲۶ بازدید