اخبار

نشست رئیس، مدیران گروه‌های آموزشی، یاوران علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار شد

۱۴۰۳/۰۱/۲۷

نشست رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان (دکترمحمدباقر دولتشاهی)، معاونان این دانشکده، مدیران گروه های آموزشی دانشکده و جمعی از یاوران علمی دانشکده با رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان (حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی) و معاونان دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 27 فروردینماه سال جاری در سالن شهیدمیربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد ابتدا دکترمحمدباقر دولتشاهی، در سخنانی با استفاده از پرده‌نگار (پاورپوینت)، گزارش عملکرد (اقدامات انجام شده) در مدت دو سال اخیر را ارائه کرد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی این اقدام را مثبت دانست هیئت رئیسه دانشگاه لرستان، نشست‌هایی را با دانشکده‌ها برگزار می‌کند.

برای نمونه دکتر دولتشاهی در گزارش خود توضیح داد در مدت دو سال گذشته بیش از دو هزار مترمربع فضای دانشکده رنگ‎آمیزی شده است.

همچنین تجهیز بسیاری از اتاق‌ها از جمله بخش‌های گزارش دکتر دولتشاهی بود.

وی توضیح داد تلاش شده است شاخص‌های کاری متناسب با راندمان کار و کارآمدی برای تعیین اضافه‌کاران یاوران علمی تعریف و اجرا شود.

وی توضیح داد کوشش شده است شوراهای دانشکده به صورت منظم تشکیل بشوند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان بخش از سخنان خویش را به راهکارهای اجرا شده در دانشکده برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی اختصاص داد.

او درباره تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان نیز توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر دولتشاهی توضیح داد اقدامات انجام شده برای تجهیز برخی آزمایشگاه‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، کم‌نظیر بوده است.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش با رویکرد مطالبه گری از هیئت رئیسه د انشگاه لرستان تقاضا کرد کمبودهای اعتباری مربوط به آزمایشگاه‌ها رفع شود.

دکتر دولتشاهی بخشی از برنامه های آینده را نیز در این نشست تبیین کرد؛ از جمله اینکه تلاش خواهد شد سرفصل های دروس دانشجویان با این رویکرد باشند که کاربردی‌تر شوند.

پس از ارائه گزارش عملکرد توسط دکتر دولتشاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان، در سخنانی، ضمن تبریک ایام عیدفطر، انجام عملیات اخیر نظامی ایران علیه صهیونیسم را شادباش گفت و این عملیات را ایجاد کننده امیدوافر در اذهان جهانیان برای نابودی نهایی رژیم جعلی صهیونیستی دانست.

وی حادث شدن بسیاری از پیشرفت های کشور را مرهون تلاش های مهندسان و متخصصان فنی و مهندسی کشور دانست.

دکتر مؤیدی به کلام امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد که علم و دانش، سلطان است؛ سلطان به معنی کسب قدرت و پیشرفت؛ پس روز به روز باید کوشید نظام دانشگاهی کشور تقویت شود.

وی توضیح داد هر کشوری که در علم و دانش پیشرفته باشد خود به خود قدرت او در محیط بین‌الملل هم گسترش خواهد یافت.

سپس، مدیران گروه‌های آموزشی و جمعی از یاوران علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌ها، مطالبات و پیشنهادات خود را خطاب به هیئت رئیسه دانشگاه لرستان توضیح دادند.

پس از آن، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، بابت وجود برخی کمبودها در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان از حاضران، پوزش خواست.

رئیس دانشگاه لرستان، اصل این است که آموزش و پژوهش به خوبی پیش برود و نباید موانع جزیی در زمینه کمبودها، باعث کاستن از کیفیت آموزشی با تکیه بر کیفیت کلاس‌ها بشود.

وی از معاونان دانشگاه لرستان به ویژه معاونت های آموزشی و پژوهشی خواست نظارت های میدانی خود را برای رفع کمبودهای مربوط به آموزش و پژوهش، بیشتر کنند.

وی در این نشست خطاب به معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دستور داد توجه ویژه‌ای به اضافه‌کار یاوران علمی شاغل در دانشکده‌ها براساس شاخص‌های نظام‌مند و عادلانه کاری شود.

دکتر علی نظری، توضیح داد همه بخش‌های دانشگاه لرستان، چه ستادی، چه دانشکده‌ها، چه آزمایشگاه‌ها و سایر قسمت‌ها، همگی بایستی براساس روحیه تعاون، همیاری و همکاری، برای رشد هرچه بیشتر شاخص‌های دانشگاه لرستان، کوشش کنند.

رئیس دانشگاه لرستان ضمن آنکه در سخنانش دانشجویان را سرمایه انقلاب اسلامی و نظام و کشور دانست خواستار شد اساتید، در کلاس‌های درس، نگاه و فرهنگ خودباوری را ترویج کنند زیرا براساس همین روحیه خودباوری است که ایران توانست به مرحله‌ای از دانش فنی برسد که بتواند عملیات مهم نظامی وعده صادق را انجام بدهد.

پس از سخنان رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی، دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری و دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، هرکدام متناسب با حوزه کاری خود، به پرسش های حاضران در نشست، پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۱۳:۵۴
۶۳۳ بازدید