اخبار

نشست رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده تازه تأسیس ادبیات و زبان‌های دانشگاه لرستان با رئیس و معاونان این دانشگاه برگزار شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۳

با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و معاونان این دانشگاه (دکتر محمدزاده، دکتر شاهین و دکتر میر) نشست گفت‌وگومحور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده تازه تأسیس ادبیات و زبان‌های دانشگاه لرستان با رویکرد تبادل‌نظر درباره کامل‌تر شدن نام این دانشکده و نظام مسائل آن، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که دوشنبه، 3 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد ابتدا دکتر قاسم صحرایی، مسئول راه‌اندازی دانشکده ادبیات و زبان‌های دانشگاه لرستان، در سخنانی، از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه لرستان به خاطر تصمیم برای ایجاد این دانشکده سپاس‌گزاری کرد.

دکتر صحرایی و اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست در سخنانی، درباره نام دانشکده، پیشنهادهای خویش را با رئیس و معاونان دانشگاه لرستان در میان گذاشتند.

همچنین، حاضران در این نشست، خواهان شدند یک ساختمان جدید برای دانشکده تازه تأسیس ادبیات و زبان ها، ساخته شود؛ زیرا دانشکده بایستی فضای فیزیکی مستقل مختص به خودش را داشته باشد.

دکتر صحرایی گزارشی از وضعیت تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشکده نیز ارائه کرد.

پس از آنکه حاضران در نشست مذکور، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی توضیح داد که برگزاری نشست‌های هیئت رئیسه دانشگاه لرستان با دانشکده‌ها از جمله برنامه‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان است.

وی تصریح کرد تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان همواره این بوده است که شاخص‌های دانشگاه لرستان رشد یابد.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد بودجه دانشگاه لرستان روند رو به رشد داشته است و امسال به بیش از 500 میلیارد تومان افزایش یافته است و این گویای حرکت دانشگاه لرستان در مسیر رشد است.

وی توضیح داد جهش‌های خوبی در زمینه تحقق بودجه اختصاص یافته دانشگاه لرستان صورت گرفته؛ برای مثال در سال 1401 میزان 118 درصد بودجه دانشگاه لرستان محقق شده است که یک جهش است.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد در زمینه تحقق درآمدهای اختصاصی دانشگاه نیز اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است؛ در سال 1402 به میزان 23 میلیارد درآمد اختصاصی تصویب شد که موفق شدیم به رقم 37 میلیارد تومان برسیم و این یعنی حرکت در مسیر جهش.

وی توضیح داد در بحث جذب دانشجویان بین الملل نیز شاهد رشد خوبی بوده ایم؛ در بخش جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان موفق شده است رتبه اول کشور در زمینه سهمیه و سرعت انجام فرایند جذب اعضای هیئت علمی را در کشور کسب کند و اینها همگی نشانه های خوبی در مسیر تحول است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز درباره ایجاد سامانه هوشمند سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان نیز توضیحاتی ارائه کرد که این اقدام در راستای ارتقای بهره وری است.

رئیس دانشگاه لرستان از دانشکده‌ها خواست در بحث درآمدزایی اختصاصی برای دانشگاه فعالیت‌های خود را بیشتر کنند.

دکتر علی نظری در بخش از سخنانش درباره ارتقای سامانه شفافیت مالی دانشگاه لرستان نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وی توضیح داد با تلاش‌هایی که صورت گرفته است در این دوره به مقدار 50 هکتار از زمین‌های دانشگاه لرستان کشت شده‌اند که خودش درآمدزایی برای دانشگاه هم دارد.

در این نشست، معاونان دانشگاه لرستان نیز هرکدام متناسب با حوزه اختیارات خود، به پرسش‌ها، پاسخ دادند.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۳:۵۹
۷۲۷ بازدید