اخبار

اردوی علمی، فرهنگی دانشجویی دانشگاه لرستان به مقصد آبشار و روستای بیشه برگزار شد

۱۴۰۳/۰۱/۳۱

اردوی علمی, فرهنگی، تفریحی بیش از یکصدنفر از دانشجویان پسر دانشگاه لرستان به مقصد آبشار و روستای بیشه استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، آبشار و روستای بیشه استان لرستان در منطقه پاپی واقع شده است.

دانشجویان از بخش‌های گوناگون روستای زیبای بیشه بازدید کردند.

دانشجویان با حضور در ایستگاه روستای بیشه با فعالیت‌های این ایستگاه از نزدیک آشنا شدند.

دانشجویان از آبشار بیشه که یکی از زیباترین آبشارهای کشور است بازدید کردند.

دانشجویان در کارگاه آموزشی و علمی آبشارشناسی دانشگاه لرستان شرکت کردند و با خصوصیات آبشارهای استان لرستان به‌ویژه آبشار بیشه آشنا شدند.

آبشار بیشه در سال 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. ارتفاع آبشار بیشه 48 متر تا نقطه برخورد به زمین است و 10 متر نیز از آن نقطه تا اتصال به رودخانه سزار فاصله دارد.

این آبشار در 60 کیلومتری شهر خرم‌آباد قرار دارد.

در این اردوی علمی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری، برخی مهم‌ترین جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری آبشار و روستای بیشه برای دانشجویان، از منظر علمی و دانشگاهی، توضیح داده شد.

برپایی نماز جماعت با حضور دانشجویان از دیگر بخش‌های این اردو بود.

در این اردو، برای دانشجویان نو ورود پسر دانشگاه لرستان، برخی مهم‌ترین فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه لرستان، تشریح شد.

همچنین برخی مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برای دانشجویان نو ورود تبیین شد تا دانشجویان نو ورود ترغیب و تشویق شوند در فعالیت‌های گروهی نظام‌مند زیرمجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مشارکت بیشتری داشته باشند.

این اردو با همکاری مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان وابسته به معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان، مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان و اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان برگزار شد.

در این اردو، حجت‌الاسلام و المسلمین عبداله فاضلی، معاون نهاد رهبری دانشگاه لرستان، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر علی نوری، مدیر مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان، تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، دکتر مهدی امید، معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی، مهدی سپهوند، مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه لرستان, مراد رحیمی، رئیس اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه لرستان، حضور داشتند و دانشجویان را همراهی کردند.

اردوی مذکور، روز پنجشنبه، 30 فروردین‌ماه 1403 برگزار شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۸:۴۳
۳۶۰ بازدید