پرش به محتوای اصلی
اخبار

ترمیم حقوق؛ محور اصلی نشست صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان با هیئت رئیسه

۱۴۰۵/۰۴/۰۱

با برنامه‌ریزی شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، نشست پرسش و پاسخ اعضای هیئت علمی با هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز دوشنبه، اول تیرماه 1405 در سالن اجتماعات شهید سلیمانی واقع در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر سیدنجم‌الدین موسوی، رئیس شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، در سخنانی، با رویکرد مطالبه‌گری، موضوع «قانون ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی» را مطرح کرد.

اکثر شرکت‌کنندگان نیز در مطالبات صنفی خویش، این موضوع را بیان نمودند.

رئیس شورای صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در سخنانش، خواستار شد ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله دانشگاه لرستان، سریعتر به فرجام مطلوب در اجرا برسد.

همچنین، دکتر موسوی، درباره معوقات مالی اعضای هیئت علمی، مطالبات صنفی حق‌التدریس‌ها و موضوعات مشابه سخن گفت.

در ادامه، دکتر مهرداد دادستانی، رئیس دانشگاه لرستان، گزارش کاملی از روند مرحله به مرحله اجرای قانون ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی، ارائه کرد.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد که دانشگاه لرستان از نخستین دانشگاه‌هایی در کشور بوده است که به سرعت احکام جدید اعضای هیئت علمی را براساس ترمیم حقوق صادر کرد تا به مطالبات صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه توجه شود اما موضوع ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی با برخی ایرادات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مواجهه شد.

وی خبر داد خوشبختانه، همه تلاش دولت، وزارت علوم و سازمان امور اداری و استخدامی کشور این است که ترمیم حقوق اعضای هیئت علمی در کشور به صورت کامل اجرا شود.

گفتنی است در این نشست، علاوه بر رئیس شورای صنفی اعضای هیئت علمی، سایر اعضای هیئت علمی نیز هرکدام دیدگاه‌ها و مطالبات صنفی خود را با هیئت رئیسه دانشگاه در میان گذاشتند.

برخی اعضای هیئت علمی این موضوع را مطرح کردند که چنین نشست‌هایی در آینده باید تداوم داشته باشد و در سطح دانشکده‌ها نیز تقویت شود که هیئت رئیس دانشگاه لرستان از این پیشنهاد، استقبال کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۱۶:۳۹
۴۴۶ بازدید